Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

animace

Animace

Buďte u toho, když se dělá film.

dolů

Animace se využívá téměř všude. Nejsou to jen filmy, ale také dětské seriály, reklamy, hry a rozšířená virtuální realita (AR, VR, MX). Existuje celá řada animačních technik od loutkové, přes ploškovou, 2D až po 3D, takže to není vždycky jen práce za počítačem, ale i rukama.

Vyrobit celovečerní animovaný film trvá přibližně 5 až 7 let a podílí se na něm stovky tvůrců na nejrůznějších pracovních pozicích ve spolupráci se zahraničními kolegy a partnery. A právě tady vám Creatoola pomůže si vybrat pozici, která by vás bavila nejvíc, a zároveň vám poradí, jak se na ni dobře připravit.

produkce

Režisér

Mějte vizi a tým pod kontrolou

Producent

Vymýšlejte a organizujte

vývoj

Scénárista

Pište příběhy i život postav

Concept artist

Kreslete a navrhujte, jak bude film vypadat

pre-produkce

Storyboardista

Připravte příběh pro jeho další zpracování

Art director

Navrhujte a hlídejte vizuální styl animace

Designer postav

Stvořte postavy, hrdiny i monstra

Background designer

Dejte animovaným postavám místo, kde mohou žít

výroba

Rigger

Stavte digitální kostry pro loutky postav

Animator

Oživujte neživé různými cestami

Layoutista

Mějte pod kontrolou rozvržení prostředí

Technical director efektů (FX,TD)

Hrajte si s vizuálními efekty

Technical director (TD)

Naučte se, jak co funguje

Kompozitor

Sestavujte finální podoby sekvencí

post-produkce

Sound designer

Dejte obrazu zvuky

Hudební skladatel

Podtrhněte melodií náladu

Střihač

Kraťte, nastavujte, sestavujte

distribuce

Marketingový manažer

Dělejte filmu dobrou reklamu

Hledám školu

Sehnat si zdarma a online softwary, díky kterým se sami doma naučíte točit a stříhat videa, animovat i vytvářet vizuální efekty, není velký problém. Tvořte! Vytvářejte vlastní projekty, které se stanou součástí vašeho portfolia.

Existuje celá řada internetových platforem, kde si ho můžete vytvořit zdarma. Při hledání práce bude společně s vaším životopisem tou nejlepší vizitkou. Portfolio se hodí mít vždycky online.

A) Co zvládnete doma?

Docela dost. Vlastně skoro všechno. Možností samostatného vzdělávání je hodně.

Přesto pořád platí, že zkušenosti ze zahraničí nic nenahradí:

  • online kurzy
  • zahraniční školy a kurzy
  • odborné kurzy v Čechách
  • cestujte!

B) Co vám dá škola?

V oborech, o kterých mluvíme, najde uplatnění zapálený samouk nebo absolvent (střední i vysoké) školy. Jenže audiovizuální technologie se neustále vyvíjí, takže se potřebují pořád vzdělávat i nejostřílenější profíci.

Na internetu najdete nabídku kvalitních online vzdělávacích kurzů, ale pro úspěšné uplatnění nestačí. Pro získání požadovaných znalostí a dovedností je potřeba absolvovat specializované studijní obory a profesní kurzy poskytované prezenční formou. S tím, co se naučíte v animaci, hrách a VFX, se neztratíte ani v jiných oborech jako v reklamě, průmyslové vizualizaci, vzdělávání, zdravotnictví… Uplatnění je opravdu široké.

Rozhodovat se o tom, jakou cestou se vydat, je dost obtížné. Creatoola napíná všechny síly, aby vám s tím co nejvíc pomohla.

Konec základky?

Velký krok pro člověka! Určitě chcete dělat hlavně to, co vás baví. Projděte si spolu se školním poradcem nebo rodiči možnosti středních škol, které pro vás Creatoola vybrala. Začněte co nejdřív!

Kam po střední?

Jestli jste právě dokončili střední školu, možná uvažujete, jak se kvalifikovat přímo v praxi pomocí kurzu a začít si tak dřív vydělávat. Nebo jste se rozhodli pokračovat ve studiu, a tak si teď musíte vybrat školu a formu studia, která vám bude nejlépe vyhovovat a zároveň vás dostane co nejblíž k vysněnému zaměstnání.

Vejška není konec?

Naopak. Vítejte v reálném světě. Během školy jste si sáhli na kdejaký nástroj, program, aplikaci i projekt. Přichází čas rozhodnout se, v čem chcete být nejlepší. Práce ve studiích a produkcích potřebuje specialisty.

Co když jsem v oboru několik let?

V oborech animace, vývoje her a vizuálních efektech efektů jde ruku v ruce kreativita s technologiemi. Právě ty jdou rychle dopředu a nezbývá, než s nimi držet krok.

Nadšení je v kreativních odvětvích klíčové! Přesto vybírejte obory v oblastech, které vás baví a budou rozvíjet vaše silné stránky.

Škola nebo kurz, o kterých uvažujete, musí mít:

  • napojení na filmový průmysl
  • zkušené pedagogy
  • k dispozici moderní vybavení a zařízení
  • možnosti, jak vás během studia podpořit

„Akademické vzdělání není ono? Vrhněte se přímo do praxe.“

 

Hledám práci

Začátky v oboru můžou být náročné. V době, kdy se dá skoro každý najít a oslovit online, je tak důležité vědět, koho a kdy kontaktovat. Nechte si poradit:

„Na mou produkční společnost se pravidelně obracejí lidé, kteří hledají zaměstnání nebo pracovní zkušenosti. Nejvíc nás vždy zaujme to, co je za samotným životopisem, pocit z osobnosti, která je za ním. Proč tolik stojí o práci pro film nebo televizi? Proč právě pro naši společnost? Co mohou ukázat, aby doložili své zapálení: portfolio, demo nebo odkazy na práci. Kdo je uchazeč mimo svůj pracovní život, jaké má další zájmy a vášně? Kvalifikace a studijní výsledky jsou samozřejmě důležité, ale nejvíc nás vždycky zajímá osobnost uchazeče. Radím tedy: Zaměřte se cíleně přímo na toho, koho oslovujete, a uvědomte si, že jeho pracovní život je pravděpodobně neuvěřitelně nabitý. Buďte struční. Zdvořilí. Profesionální. Cení se vytrvalost, ne otravnost!“

pan omáčka …

Ať už to bude pracovní pohovor, nebo první rozhovor během networkingové akce, vždycky máte jen jednu šanci udělat dojem. Úspěšná setkání jsou mixem zdvořilosti, zdravého rozumu a určitého business povědomí. Proto, když připravujete nebo domlouváte schůzku:

  • Myslete na to, čeho chcete dosáhnout, a nepropásněte šanci.
  • Navrhněte čas a místo, které vyhovuje oběma stranám.
  • Ujistěte se, že o společnosti víte dost a dokážete o ní říct něco pěkného a zajímavého. Podívejte se na novinky na jejich webu.
  • Informace hledejte i z jiných zdrojů.
  • Připravte si argumenty, proč právě vy.
Příklad:

Otázka: Proč máte zájem s námi spolupracovat?

Odpověď: Myslím, že bych do vašeho týmu dobře zapadl/a. Dovednosti a zkušenosti, které jsem získal/a při práci na [JMÉNO projektu] jsou přesně ve vašem stylu.

Po každém setkání vždycky poděkujte za čas, který vám daný člověk věnoval. Někdy se hodí poslat i e-mail s poděkováním.

Životopis za vás promluví se zaměstnavatelem dřív, než se setkáte osobně. Musí tedy udělat první dojem za vás. Rozhodně by v něm nemělo chybět následující:

Vaše jméno, datum narození

  • Kontakt
  • Vaše klíčové dovednosti – s důrazem na jazyky (zejména angličtinu) a software/y, které ovládáte.
  • Vaše pracovní zkušenosti
  • Vzdělání, kvalifikace, školení
  • Hodí se uvést i platný řidičský průkaz nebo podobná oprávnění

V životopise i v motivačním dopise buďte struční. Dvě stránky stačí až až. Hlavně si po sobě zkontrolujte gramatiku (klidně i 2x)!

Jak uspořádat motivační dopis?

  • Důvod, proč píšete (např. „Píši, protože mám zájem o pracovní pozici…“)
  • Vaše silné stránky (dovednosti nebo zkušenosti, které dokládají, že máte právě to, co zaměstnavatel hledá)
  • Pobídku k dalšímu kroku (např. „Uvítal bych příležitost setkat se s Vámi, abychom probrali mou vhodnost pro tuto roli…“)

Nikdo se neozval?

Jestli se nikdo neozval ani po několika týdnech, zkuste se připomenout krátkým e-mailem. Víc ale nezkoušejte.

Filmový i herní průmysl stojí nejen na zkušenostech a talentu, ale hlavně na kontaktech. Lidé, které znáte, vám totiž nejlíp pomohou rozvíjet kariéru, najít pracovní příležitosti nebo vám jen poradí.

Kam na kontakty

  • Lidé, které už znáte (příbuzní, rodinní přátelé, kolegové), vás mohou ledaskomu představit
  • Lidé, které možná osobně neznáte, ale mohli byste je kontaktovat díky společným známým nebo koníčkům
  • Lidé, které neznáte, ale které byste mohli kontaktovat, když se budete trochu snažit
  • Oborové konference, networkingové akce nebo meetupy. I o pauze na kafe mezi přednáškami se můžete seznámit s insidery 

  • Uspořádejte své kontakty. Třeba do online nebo off-line adresáře a zaznamenejte si: 

  • Jméno
  • Pracovní pozice
  • Informace o zaměstnání -– společnost, adresa, telefon, mobil, e-mail, webové stránky
  • Poznámky ke společnosti -– nedávné a budoucí projekty, zmínky v tisku atd.
  • Jak / kdy jste se seznámili, o čem jste se bavili
  • Společní přátelé / známí
  • Nápady, jak s ním/ní můžete spolupracovat
  • Časový rámec kroků, které budou následovat po vašem seznámení

  • Když už kontakty máte, pečujte o ně

     Účastněte se přednášek, festivalů, událostí a tweetupů a sbírejte užitečné vizitky.

     Přidávejte si nové kontakty na LinkedIn a podobných stránkách a připojte se na nich ke skupinám, které pro vás budou užitečné.  

     Zapojte se do profesní skupiny nebo obchodního sdružení, které zastupující vaši oblast zájmu (např. na sociálních sítích).

     Navazujte nové kontakty na kurzech, kterých se účastníte. Ptejte se kolegů a vyučujících na jejich práci a kontakty.

     Žijte společenským životem.

    Buď v obraze

    Přihlaste se k našemu newsletteru, dáme vám vědět o novinkách v oblasti vzdělání, o nových oborech, o profesních tipech a tricích. Nebo sledujte naši Facebookovou stránku Animace pro film a hry, největší odborné skupiny profesionálů a fanoušků animace. Stránka zde: facebook.com/creatoola