Programátor umělé inteligence
Naprogramujte postavy a jejich chování
Programátor AI, tedy umělé inteligence, vytváří nehráčské postavy (NPC – takové, které neovládá hráč, ale počítač). Ty se musí chovat a rozhodovat uvěřitelně, vytvářet napětí a představovat pro hráče různé stupně výzvy.
Úkolem AI programátora je napsat kód pravidel chování těchto postav. Naučí postavy hledat si cestu v herním prostředí, pohybovat se k danému cíli, vnímat vizuální a zvukové podněty a reagovat na ně vhodným způsobem. Umělá inteligence v hrách je však jen zřídka zpracována jako dokonalá simulace. Díky omezenému početnímu výkonu a důrazu na dobrý pocit hráče je chování postav značně zjednodušeno. Ale u dobře napsané herní umělé inteligence přesto vzniká dojem, že nehráčské postavy přemýšlí, rozumně reagují na situaci, mluví na hráče, mají vlastní myšlenky a pocity.
Programování umělé inteligence je specializace herního programátora. Přesný rozsah a komplexita práce závisí na konkrétním projektu. Umělá inteligence nepřátel v pacmanovi bude mnohem jednodušší než uvažování vojáků v tahové strategii. Ve střílečce ve velkém otevřeném světě budou nehráčské postavy sdílet výkon procesoru s mnoha dalšími herními prvky, takže jejich chování bude muset být navrženo jednoduše a důkladně optimalizováno.
Programování: Musí být především velice schopný herní programátor.
Matematika: Má vynikající matematické a analytické schopnosti. Dovede řešit složité problémy pomocí výpočtu jednoduchými algoritmy.
Znalost gameplay: Rozumí tomu, jak musí chování postav zjednodušit, aby se ušetřil výpočetní výkon, aniž by se narušila autenticita hry. Dokáže odhadnout, které vlastnosti postav je nutné zdůraznit, aby měl hráč ještě lepší herní zážitek.
AI programátor úzce spolupracuje s programátory a technickými herními návrháři. Jeho nadřízeným je hlavní designer a společně s návrháři hry programuje rozhodovací strom a neuronové sítě, které tvoří základ hry. Na nápravě problému, které se objeví při testování, spolupracuje s kvalitáři.
Někteří zaměstnavatelé hledají AI programátory, kteří už mají zkušenosti jako generalisté nebo jsou specializovanými programátory. Najdou se ale i pozice pro začátečníky.
Vzdělání:
Maturujte z následujících přírodovědných předmětů, a pokud vás baví výtvarné umění, přidejte i to:
- Matematika
- Fyzika
- Informatika
- Grafický design
- Grafická komunikace
- Výtvarné umění a design
Vytvořte si portfolio:
Vytvořte něco, co můžete ukázat potenciálnímu zaměstnavateli. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.
Začněte s moddingem (modifikacemi – úpravami her):
S využitím softwaru poskytovaného vydavateli vytvářejte nové úrovně existujících her.
Vzdělání:
Vystudujte tedy zaměření na fyziku, informatiku, herní vývoj nebo pokročilou matematiku. Nebo se podívejte na kurzy v oboru videoher, které doporučuje Creatoola.
Pozice audio programátora, grafického programátora, gameplay programátora, programátora fyziky, programátora umělé inteligence (AI), programátora virtuální reality (VR), programátor nástrojů, engine programátora nebo programátora sítě v herním průmyslu. Případně vývojáře softwaru ve vizuálních efektech či technického režiséra (TD) ve VFX animačním