Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

Engine programátor

Upravujte a finalizujte kódy, ať je hra co nejlepší

dolů

Engine programátor vyvíjí herní engine. To je vlastně technologický motor celé hry.

Zahrnuje všechny periferie počítače jako obrazovku, klávesnici, harddisk, zvukovou kartu nebo spojení po síti. To všechno jednotlivě pro každou technologickou platformu, pro kterou je hra určena (PC, konzole, mobil atd.). Herní engine také zpracovává nejsložitější matematické výpočty, jako například renderování jednotlivých snímků obrazu v reálném čase, morfování 3D modelů postav podle pohybů animační kostry, výpočty fyzikální simulace nebo modulace zvuku. Jednotlivých částí enginu je tolik a jsou tak složité, že se engine programátoři většinou specializují jen na jednu oblast. Engine programátor je obvykle matematický génius, kterého hry většinou ani nezajímají, ale jeho práce umožňuje herním programátorům vytvářet hry jednoduše a efektivně.

V dnešní době týmy tvoří nový herní engine jen velmi zřídka, protože je to velmi složité a pracné, stejně tak jako filmaři už dnes obvykle nekonstruují svoje vlastní kamery (ale najdou se i výjimky, třeba režisér James Cameron). Komerční herní enginy jsou cenově dostupné (a pro začínající tvůrce většinou zcela zdarma). Ale i u komerčních enginů je pro engine programátory dost práce, protože často musejí upravovat dostupné funkce novými postupy, které tým pro svoji hru potřebuje.

Matematika: Matematika je základ, bez kterého to nejde. Nejde o to, být v matematice dobrý, jde o to, být opravdu skvělý.

Znalost hardwaru jednotlivých platforem: Musí znát limity a možnosti dostupného hardwaru a dokáže ho využít na maximum. Orientuje se v dostupných herních enginech, ví, jaké přístupy používají, a dokáže technické problémy řešit stejně dobře nebo lépe než tyto dostupné enginy.

Programování: Je špičkový programátor v C++ a nebojí se ani programování v assembleru, většinou ovládá i další programovací jazyky a skripty.

Inovativnost: Dokáže najít nová technická řešení, která umožní hrám postaveným na jeho enginu překonávat konkurenci (příkladem může být větší rozloha herního světa, větší počet aktivních postav, lepší kvalita zobrazení atd.)

Engine programátor spolupracuje většinou jen s herními programátory a s programátory nástrojů. Skrze ně se může dozvědět požadavky dalších členů týmu, případně s nimi na jejich požadavcích pracovat. Přímá spolupráce je typická u technických grafiků, kteří pracují přímo s engine programátory specializovanými na renderování. Podobně techničtí animátoři spolupracují s enginovými specialisty na animační algoritmy.

Engine programátoři jsou výjimeční. Jejich matematické znalosti a programátorské mistrovství přesahují běžné učební plány univerzit zaměřených na informatiku. Pokud se chcete stát engine programátorem, musíte být v matematice a programování nejlepší, a navíc sami studovat nejnovější postupy, které se ještě ani nedostaly do výukových programů vysokých škol.

Vzdělání:

Maturujte z matematiky, fyziky a informatiky.

Vytvořte si portfolio:

Engine programátor může začít pracovat s hotovými komerčními enginy, ale většinou přijde s tím, že mu nevyhovují, a tak vytvoří svůj vlastní engine – nebo alespoň jeho část, například renderování, fyziku nebo obsluhu sítě. Tahle práce pak slouží jako ideální ukázka pro přijímací pohovor na vědecké místo na vysoké škole nebo do zaměstnání. To je naprosto zásadní. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.

Networking:

Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.

Pozice grafického programátora, gameplay programátora, programátora umělé inteligence (AI), programátora virtuální reality (VR), programátora nástrojů nebo programátora sítě v herním průmyslu. Případně vás může zaujmout vývojář softwaru ve vizuálních efektech či technický režisér (TD) ve VFX nebo v animačním průmyslu.

-

Školy a kurzy

-

Studia a produkce