Programátor nástrojů
Vytvářejte efektivní nástroje pro ostatní členy týmu
Programátor nástrojů usnadňuje život designerům hry, výtvarníkům i programátorům
Vyvíjí specializované nejlepší možné nástroje – může jít o různé exportní pluginy do grafiky používaných komerčních programů, nástroje, které zjednodušují nebo automatizují tvorbu (generátor navigačních dat pro AI), definování krytů a místa, kde mohou postavy šplhat, editor silnic, generátor objektů uvnitř definovaných lesních ploch atd. Některé z nástrojů (softwarové programy) se dají koupit, ale často jsou potřeba i specifické nástroje navržené na míru pro konkrétní hru. Programátor nástrojů zodpovídá za jejich vytvoření a údržbu.
Při vymýšlení potřebných nástrojů spolupracuje také s programátory, výtvarníky, animátory a designery. Když jsou hotové, vysvětlí jim, jak je používat, a dohlíží na jejich efektivitu.
Komunikace a pochopení: Spolupracuje se členy týmu, aby zjistil, co potřebují, a vytvořil pro ně nové, snadnější a efektivnější nástroje.
Programování: Dokáže napsat funkční kód, který nemusí být čistý ani optimalizovaný, ale usnadňuje práci a šetří čas ostatním tvůrcům hry. Zvládá programovat obvykle v C++, ale pluginy a nástroje často napíše v jazycích Python, Visual Basic nebo nějakým jednoduchým skriptem.
Znalost herních enginů a API různých komerčních programů: Dokáže jednoduše přesouvat data ve vhodném formátu mezi komerčními programy tvůrců (například grafiků) do herního enginu a zpět.
Inovativnost: Dokáže vymýšlet způsoby, jakými řešit problémy, se kterými se setkávají členové týmu.
Programátor nástrojů úzce spolupracuje s programátory, level designery, animátory a výtvarníky, aby jim poskytl nástroje, které potřebují.
Ideální programátor nástrojů začíná jako technicky zdatný tvůrce obsahu (grafik, animátor, designer, tester atd.), který neváhá investovat čas a intelekt, aby si zjednodušil práci. Znamená to, že rozumí práci ve stávajících nástrojích, ale navíc je umí vylepšit. Umí programovat makra, pluginy a další drobné nástroje, které se dají vytvořit pomocí dostupných skriptovacích jazyků. Na složitější nástroje už většinou musí zvládat plnohodnotné programování, ale ne v takovém rozsahu jako herní nebo engine programátoři. Programátorem nástrojů se mohou stát i engine programátoři, které láká soustavná interakce s tvůrci obsahu, nebo herní programátoři.
Vzdělání:
Maturujte z matematiky, fyziky nebo informatiky. Případně studujte nějakou vyšší odbornou školu v oboru výpočetní techniky. Vystudujte tedy fyziku, informatiku, herní vývoj nebo pokročilou matematiku. Pro práci v herním průmyslu je dobré přidat i výtvarné umění, design nebo grafický design, pokud vás tyhle předměty baví.
<
Vytvořte si portfolio:
Vytvořte něco, co můžete ukázat potenciálnímu zaměstnavateli. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.
Začněte s moddingem (modifikacemi čili úpravami her):
S využitím softwaru poskytovaného vydavateli vytvářejte nové úrovně existujících her.
Networking:
Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.
Pozice gameplay programátora, programátora umělé inteligence (AI), programátora virtuální reality (VR), engine programátora nebo programátora sítě v herním průmyslu. Případně vás může zaujmout vývojář softwaru ve vizuálních efektech či technického režiséra (TD) ve VFX</a nebo v animačnímprůmyslu.