Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

Concept artist

Stůjte za tím, jak bude hra vypadat

dolů

Concept artist je výtvarník, který pomáhá s vizuálním designem jednotlivých prvků hry. Ty slouží jako výrobní podklady pro grafickou tvorbu, například 3D modely postav, vozidel nebo budov.

Concept artist navrhuje výtvarné, barevné nebo světelné kompozice scén pro inspiraci grafikům, kteří tyhle scény potom finálně nastavují ve hře.

Jeho kresby jsou pro vývoj hry klíčové, protože jsou výchozím bodem pro celou výtvarnou složku a důležitou součástí marketingových plánů.

Výtvarné řemeslo: Je výborný kreslíř a malíř, ovládá lidskou anatomii, architekturu a průmyslový design. Rozumí kompozici, perspektivě, teorii barev a chování světla s různými materiály. Dokáže kreslit tak, aby to odpovídalo stylu daného žánru, tedy např. hyperrealismus, fantasy, sci-fi nebo komiksová stylizace.

Kreativita: Na základě jednoduchého písemného zadání si dokáže představit, jak může postava, vozidlo, zbraň, budova nebo celá scéna vypadat, a dokáže ji ztvárnit z různých úhlů pohledu do nejmenších detailů.

Používání výtvarného softwaru: Kromě klasické techniky kresby a malby na papír je schopen rychle skicovat digitálně ve 2D. Rychlé tvorbě návrhů pomáhá, když dokáže tvořit prostory a tvary ve 3D.

Komunikace: Spolupracuje s dalšími umělci a v rámci svého týmu sdílí vizi s designery a vývojáři hry.

Znalost kultury: Concept artist je jeden z mála členů týmu, kteří nemusí hrám vůbec rozumět, ale je výhodou, pokud jim rozumí (tedy má přehled alespoň ze screenshotů a YouTube videí). Pro concept artistu je klíčový kulturní přehled – zejména má znalost světové kinematografie (hlavně po vizuální stránce), znalost významných děl výtvarného umění a bezchybnou orientaci v architektuře.

Concept artist dostává většinou zadání od designerů, spolupracuje s ostatními členy výtvarného oddělení, pro které zpracovává výtvarné podklady. Concept artist je mnohdy externím členem týmu a není přítomen po celou dobu vývoje jednoho projektu. Jeho práci řídí obvykle někdo, kdo rozhoduje o výtvarné stránce hry (podle velikosti projektu a struktuře týmu to může být hlavní grafik, art director nebo creative director).

Concept artist musí mít za sebou tisíce hodin klasické kresby a malby na výtvarné škole nebo samostudiem. Nutné je také zvládnutí techniky digitální malby s tabletem na počítači, ale to se dá zvládnout za měsíc. Zkušenost s herním vývojem se u concept artisty neočekává.

Vzdělání:

Získejte vzdělání v programech zaměřených na vývoj her, grafický design nebo v jakémkoli oboru 3D digitálního umění. Podívejte se na kurzy v oboru videoher, které doporučuje Creatoola.

Je vhodná střední umělecká škola nebo alespoň výtvarný kurz. Tradiční kresba, malba i modelování jsou nutné k rozvoji výtvarných dovedností. Digitální malba s využitím softwaru je jen nástroj, který se dá rychle zvládnout.

Pokud chcete mít vzdělání, je pro vás vhodná výtvarná akademie, fakulta výtvarných umění nebo průmyslového designu. Každá z těchto škol má specifické požadavky, zejména talentové zkoušky a kvalitní domácí práce.

Vytvořte si portfolio:

Sbírku kvalitních kreseb, maleb a digitálních obrazů, která ilustruje vaše dovednosti v různých stylech, budete potřebovat na přijímací zkoušky na střední nebo vysokou výtvarnou školu a také při hledání zaměstnání nebo krátkodobého kontraktu. Svoje portfolio pravidelně aktualizujte, aby obsahovalo jen ty nejlepší a bezchybné kusy. Někdy může třeba starý obrázek se špatnou anatomií způsobit, že vás nevyberou! Kvalitní portfolio je pro výtvarníka naprosto zásadní. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.

Networking:

Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.

Rozhlédněte se mimo herní průmysl:

Uvažujte o roli počítačového umělce i v nějakém jiném odvětví, kde budete pracovat s podobným softwarem, a tím zdokonalovat své dovednosti. I takovou práci, stejně jako jakoukoli jinou profesionální tvorbu můžete použít pro neustálé vylepšování svého portfolia, což posílí vaši pozici při hledání zaměstnání v herním průmyslu.

Pozice hlavního návrháře hry, level designera nebo výtvarníka prostředí v herním průmyslu. Případně můžete být produkční designer ve filmu a TV, concept artist, previz umělec, look development artist nebo výtvarník prostředí ve vizuálních efektech nebo concept artist, storyboardista, umělecký režisér nebo návrhář pozadí v animaci.

-

Školy a kurzy

-

Studia a produkce