Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

Výtvarník textur

Mějte oko na texturu jako nikdo jiný

dolů

Úkolem výtvarníka textur je vytvořit věrohodné povrchy 3D modelů, vytvořených 3D modelářem. Jako předlohy k práci mu slouží referenční fotografie, návrhy od VFX výtvarníka nebo jeho vlastní tvůrčí nápady.

Pro tvorbu povrchů používá nejen množství přednastavených textur 3D programů, ale i své autorské textury s využitím fotografií nebo digitální malby. Nejedná se však pouze o barevnost a kresebné detaily povrchu, jako jsou třeba stopy opotřebení na běžných předmětech, ale i o další vizuální vlastností materiálů. Například lesk, odrazivost, průhlednost a průsvitnost, lom světla a mnoho dalších parametrů. Využívat k tomu může speciální počítačové programy, jako je například Substance Painter. Kombinací všech těchto vlastností nastavených a vytvořených výtvarníkem textur pak 3D model získá realistický vzhled, který je pro VFX CGI záběry podmínkou.

Dobrý výtvarník textur musí mít výtvarný talent, ovládat grafické editory (především Photoshop), 3D programy a jejich texturovací moduly včetně všech používaných metod texturování (např. UV mapping nebo interaktivní „malování na objekt“). Musí rozumět zákonitostem 3D modelování, virtuálnímu svícení a renderování 3D scén. Musí se vyznat ve workflow výroby VFX záběrů. Měl by mít schopnost podrobného pozorování detailů reálného světa a jejich přenesení do své tvorby. Podmínkou je znalost fotografie, výhodou pak umění kresby nebo malby.

„Okujte inspiraci v reálném světě.“

 

Výtvarník textur spolupracuje s VFX produkčním, autorem výtvarných konceptů, VFX koordinátorem, VFX supervizorem, 3D modelářem, 3D animátorem, s ostatními kolegy a specialisty 3D oddělení.

Výtvarníka textur můžete potkat hlavně ve 3D oddělení trikového studia nebo v terénu při fotografování reálných textur. Také se s ním můžete setkat na festivalech a setkáních věnovaných trikovému filmu a počítačové grafice.

Předpokladem je zájem o film, vizuální efekty a velmi dobrá znalost Photoshopu. Nutná je znalost alespoň některého ze 3D programů (3DStudio Max, MAYA nebo Blender). Podmínkou je i znalost fotografie. Výtvarník textur většinou začíná ve studiu jako výtvarník digitálních dokreslovaček, 3D modelář nebo 3D animátor.

Středoškolské vzdělání

Hodí se výtvarné školy se zaměřením na počítačovou grafiku, případně školy grafické a fotografické. Z odborných filmových škol pak ty, které mají ve svých studijních oborech počítačovou grafiku a vizuální efekty.

Vysokoškolské vzdělání

Filmové školy s výtvarným nebo VFX zaměřením.

Portfolio to řekne za vás

Připravte si osobní prezentaci formou portfolia, které představí poutavou formou váš výtvarný talent a umění vytvářet realisticky vypadající povrchy 3D modelů.

Profesní kurzy

Zdokonalte svoje dovednosti na odborném kurzu. Podívejte se na seznam vzdělávacích kurzů doporučených Creatoolou a najděte ten, který vám sedne nejlépe.

Networking

Účastněte se akcí, na nichž se můžete potkat s lidmi z VFX oboru. Seznamte se s tvůrci VFX, produkčními a VFX producenty. Ptejte se jich na jejich práci. Projevte zájem i znalosti a zkuste s nimi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.

„Mrkněte ještě na další specializace.“

 
-

Školy a kurzy

-

Studia a produkce