Technický animátor
Naučte postavy i objekty hýbat se
Technický animátor na začátku své kariéry zpracovává velké množství animačních dat z motion capture. Nemusí mít výtvarný talent ani cit pro animace, ale musí být super pečlivý.
Pokud je navíc kreativní, může se vypracovat na animátora, který vytváří i vlastní animace. Když je technicky zdatný, zvládne psát vlastní skripty, které některé procesy zautomatizují. Dokáže vytvořit novou animační kostru, nastavit ji jako loutku (riggování) a propojit ji s modelem postavy (skinning). Dokáže řešit problémy morfování modelu postav v obtížných místech (to je zejména v pase a podpaží atd.) a dokáže nastavit realistické úhly kloubů kostry, aby dobře fungovala inverzní kinematika a procedurální animace (ragdoll).
Efektivita: Dokáže vyčistit velké množství nasnímaných materiálů, ručně nebo pomocí vlastních skriptů.
Podpora ostatních animátorů: Zajišťuje, aby animátoři měli všechny nástroje, postupy a všechny technické informace, které potřebují pro tvorbu animací.
Řešení problémů: Dokáže identifikovat problémy a hledat řešení pro problémy spojené s animacemi.
Komunikace: Dokáže diskutovat s animátory o jejich uměleckých vizích, s programátory o jejich technologických výzvách a oba tyto světy efektivně propojit.
Technické úkoly: Tvorba kostry, nastavení kloubů, rigging, skinning modelů postav (nastavení váhy části modelu jednotlivých koster).
Animace: Chápe všechny animační postupy, ovládá teorii, je prakticky schopen používat všechny nástroje, ale nemusí být nutně talentovaný animátor.
Uvádíme některé z nástrojů používaných profesionály, ale své dovednosti můžete rozvíjet i s využitím zdarma dostupného softwaru. Na Vytvořte si portfolio pro videohry najdete jejich seznam.
- Software pro herní enginy (Unity, Unreal)
- 3D animační software (Maya, Motion Builder,3DS Max)
S animátory, s tvůrci postav a programátory.
Na začátku vám stačí naučit se ovládat software. K tomu se můžete dostat přes pozici herního testera, když máte základy 3D modelování a projevíte dostatek zvídavosti a nadšení pro animace. Další možnosti otevře schopnost skriptovat nebo programovat. Můžete zkušenosti rozvíjet v technicky zdatného technického animátora nebo se specializovat na samotné animování.
Vytvořte animace v herním enginu:
Dobrý způsob, jak proniknout do procesů herní animace, je naučit se pracovat s herními enginy, které umožňují vytváření animací.
„NEZAPOMEŇTE NA PORTFOLIO!“
Vytvořte si portfolio:
Vytvořte něco, co můžete ukázat potenciálnímu zaměstnavateli, například jednoduché animace a skripty. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.
Networking:
Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.
Pozice gameplay designer, animátor, herní programátor, gameplay programátor, programátor umělé inteligence ve hrách. Případně animátor, rigger nebo animátor v animaci.