Character artist
Stvořte postavy, hrdiny i monstra
Character artist alias tvůrce postav je pánem postaviček. Vytváří 3D postavy podle referenčních obrázků nebo výtvarných návrhů od concept artisty.
Modeluje tedy podobně jako 3D herní grafik, ale vzhledem k výtvarné náročnosti tvorby postav potřebuje mnohem více talentu/dovedností/zkušeností – zejména dokonalou znalost lidské anatomie, sochaření a znalost většího množství programů než běžný 3D herní grafik.
Kreslení: Dokáže výborně kreslit postavy a portréty podle předlohy i zpaměti. Takže musí dobře znát lidskou anatomii.
Modelování: Má schopnost převést objekt z fotky nebo obrázku do 3D podoby. Má cit pro vnímání formy, proporcí, barvy a textury.
Používání 3D softwaru: Vytváří modely s využitím nejrůznějších programů, zná nejnovější technologie a techniky. Dokáže držet krok s aktuálními novinkami v 3D tvorbě.
Používání herních enginů: Dokáže do herních enginů přidat výtvarné umění, chápe jejich technická omezení a možnosti.
Rozumí procesu animování postav: Nemusí být animátor, ale má přehled o tom, co se používá na animaci pohybů postav a mimiky obličeje.
Spolupracuje s concept grafikem, technickými grafiky, animátory a technickými animátory.
Uvádíme některé z nástrojů používaných profesionály:
- Software pro úpravu obrazů (Adobe Photoshop)
- Software pro 3D modelování (Blender, 3D Max, Maya)
- Software pro 3D sculpting (Mudbox, ZBrush)
- Software pro moderní texturovaní a 3D malování (Substance Painter, Substance Designer, Quixel)
- Software pro tvorbu realistických oděvů (Marvelous designer)
- Herní enginy (Unity, Unreal Engine)
Pro tvůrce postav je nezbytné, aby uměl velmi dobře kreslit postavy a znal anatomii. To vyžaduje roky příprav a studia. Ideální vstupní bod do herního průmyslu je pozice 3D herní grafik. Nebuďte zklamaní, pokud budete první roky v herním týmu dělat jen zdi a objekty. Pomůže vám to zvládnout nástroje a váš talent na tvorbu postav se bude moci rozvinout vzápětí!
„Začít s malováním zdí není žádná ostuda!“
Sledujte herní projekty:
Není nutné hry přímo hrát. To po vás nikdo nebude chtít. Ale měli byste se orientovat v tom, jaké postavy se ve hrách objevují, jak jsou stylizované a hlavně, jak jsou vytvořené.
Sledujte trendy a novinky:
Tvorba postav je nejrychleji se rozvíjející oblastí herní grafiky. Neustále vznikají nové postupy a metody, které posouvají herní postavy blíže k realitě. Musíte tyto novinky a trendy sledovat. Čtěte odborné články, sledujte odborná videa. Buďte zkrátka v obraze.
Vytvořte si portfolio:
Vytvořte něco, co můžete ukázat potenciálnímu zaměstnavateli – klasické kresby, malby, digitální práce, 3D modely. Odstraňte z portfolia všechny práce, které obsahují chyby v anatomii. Protože jeden vadný portrét nebo špatně zobrazené klouby vás mohou připravit o šanci. To je naprosto zásadní. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.
Networking:
Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, projevujte svůj zájem o obor i jeho znalost a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.
Pozice výtvarník prostředí, concept artist, výtvarník prostředí nebo 3D herní grafik. Případně concept artist v animaci nebo VFX.