Výtvarník textur dodává povrchu 3D modelů texturu a tím dojem autentičnosti. Dalšího rozměru dosáhne záměrnými nedokonalostmi – rzí na barelech benzínu, ošoupanými místy na keckách, potrháním látek a odrazy v oknech.
Jde mu o to, aby povrchy vypadaly realisticky – pomáhá tím hráči zapomenout, že se pohybuje v prostředí, které vytvořil počítač. Kombinací ruční malby, fotografií, digitálního a 3D umění vytváří jedinečné, na míru šité textury. K práci potřebuje různé materiály, shadery, mapping a musí rozumět tomu, jak spolu tyhle věci fungují a navzájem působí.
Výtvarné umění a grafický design: Má výrazné výtvarné nadání, vnímání formy, barvy a textury a chápe, jak spolu tyto elementy fungují.
Používání softwaru: Tvoří s využitím nejrůznějších programů, zná nejnovější technologie a techniky.
Používání herních enginů: Dokáže do herních enginů přidat výtvarné umění, chápe jejich technická omezení a možnosti.
Znalost materiálů: Ví, jak se chovají v různých podmínkách, jak vypadají, a umí používat shadery.
Spolupráce: Spolupracuje s ostatními umělci i s dalšími lidmi z vývoje hry, jako jsou designéři a programátoři.
Organizace: Pracuje s produkčním harmonogramem, spravuje soubory a dodržuje termíny.
Uvádíme některé z nástrojů používaných profesionály, ale své dovednosti můžete rozvíjet i s využitím zdarma dostupného softwaru. Na Vytvořte si portfolio pro videohry najdete jejich seznam.
- Software pro úpravu obrazů (Adobe Photoshop)
- Software pro 3D malování (Mudbox, ZBrush, Substance Painter, Substance Designer, Quixel)
- Herní enginy (Unity, Unreal Engine)
Výtvarník textur spolupracuje se všemi ostatními členy výtvarného oddělení – concept výtvarníkem, výtvarníky prostředí, 3D herními grafiky.
Vzdělání:
Tradiční kresba, malba i modelování se hodí k tomu, abyste předvedli své výtvarné nadání bez využití softwaru.
Pokud chcete jít na univerzitu, bylo by dobré odmaturovat z následujících předmětů:
- Výtvarné umění a design
- Grafický design
- Grafická komunikace
Vytvořte si portfolio:
Základem jsou klasické kresby a malby. Naučte se pracovat se softwarem, zvládněte digitální kresbu a malbu, základy modelování a UV mapping. Experimentujte s herními enginy a naučte se tvorbu procedurálních a parametrických povrchů (na což kresbu a malbu nepotřebujete). Vytvořte něco, co můžete ukázat u přijímacích zkoušek na univerzitu nebo u pracovního pohovoru. To je naprosto zásadní. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.
Začněte s moddingem (modifikacemi čili úpravami her):
S využitím softwaru poskytovaného vydavateli vytvářejte modifikace textur a 2D grafiky existujících her – ideální je vytvořit nové skiny postav, zbraní nebo herních menu.
Networking:
Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste zůstat s těmito lidmi v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.
Rozhlédněte se mimo herní průmysl:
Podobné dovednosti, jako potřebuje 2D grafik ve hrách, získáte i jinde, například jako grafik v reklamě nebo DTP. Budete pracovat s podobným softwarem, a tím zdokonalovat své dovednosti. I takovou práci, stejně jako jakoukoli jinou profesionální tvorbu můžete použít pro neustálé vylepšování svého portfolia. To posílí vaši pozici při hledání zaměstnání v herním průmyslu.
Pozice 3D modeláře nebo výtvarníka prostředí v herním průmyslu. Případně modelář, výtvarník textur nebo výtvarníka prostředí ve vizuálních efektech nebo modelář v animačním průmyslu.