Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco ommodo consequat.

Monday to Friday: 9-20
Saturday to Sunday: closed

Technický grafik

Mějte techniku v malíku a pomáhejte ostatním grafikům

dolů

Technický grafik ulehčuje ostatním grafikům práci, zejména její technickou stránku.

Řeší formáty, parametry pro render, optimalizace, nastavuje kolize, nastavuje fyzikální vlastnosti objektům atd. Testuje vlastnosti renderu a dává požadavky na nové zobrazovací funkce, pomáhá vytvářet nové renderovací shadery a zajišťuje komunikaci mezi grafiky a programátory. Může řešit technické limity, zjednodušování postupů, optimalizace. Může také nastavovat osvětlování scén.

Podpora ostatních grafiků: Zajišťuje, aby grafici měli všechny nástroje, postupy a technické informace, které potřebují pro tvorbu grafiky.

Řešení problémů: Dokáže identifikovat problémy a hledat řešení pro problémy spojené s grafikou.

Technické myšlení: Dokáže diagnostikovat neefektivitu nebo chyby v procesu vytváření grafiky a její implementace do herního enginu, dokáže tento proces zlepšovat, zjednodušovat a zefektivňovat.

Komunikace: Dokáže fundovaně diskutovat s grafiky o umělecké vizi, s programátory o jejich technologických výzvách a dokáže tyto dva světy propojit.

Výtvarné umění: Orientuje se ve všech výtvarných disciplínách, ovládá teorii, je prakticky schopen používat všechny nástroje, ale nemusí být talentovaný výtvarník.

Technický grafik spolupracuje s hlavním grafikem a s programátorským týmem. Je první pomocí při řešení technických problémů, na které grafici narazí.

Techničtí grafici jsou zejména méně umělecky profilovaní výtvarníci, kteří zvládají technické výzvy a rozumí programování. Často se technickým grafikem může stát i programátor či technický herní designer, který má ambice dělat grafiku. Technický grafik ale potřebuje mít výtvarný cit. Je jako profesionální fotograf, scénu nevytváří, ale je schopen ji pomocí technologie zprostředkovat.

Technický grafik zvládá velkou šíři dovedností. Podívejte se na profil 3D herního grafika, technického herního designera a programátora nástrojů, abyste si udělali představu, kterých oblastí se dotýká.

„NA ROZHLEDU ZÁLEŽÍ!“

 
 

Vytvořte hru:

Skvělý způsob, jak proniknout do procesů herní produkce, je naučit se pracovat se softwarem, experimentovat s herními enginy a začít sám tvořit. Zjistěte, jak na to, na

Vytvořte si portfolio pro videohry.

Hrajte a zkoumejte hry:

Hrajte hodně her. Dívejte se, jak je zpracovaná grafika a vizuální efekty. Učte se z odborných článků a z vývojářských deníčků o tom, jakými postupy je možné pracovat s herní grafikou.

Vytvořte si portfolio:

Vytvořte něco, co můžete ukázat potenciálnímu zaměstnavateli – 3D modely, renderovací shadery, nasvícené scény. Ale nezapomeňte zmínit i nástroje a postupy, které jste sami vytvořili. To je naprosto zásadní. Zjistěte, jak na to, na Vytvořte si portfolio pro videohry.

Začněte s moddingem (modifikacemi čili úpravami her):

S využitím softwaru poskytovaného vydavateli zkoušejte rozluštit formát grafických dat a parametrů, které hra pro grafiku používá. Zvládněte modifikovat grafiku existujících her.

Networking:

Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.

Pozice technický grafik nebo herní programátor v herním průmyslu. Případně CG supervizor ve VFX.

-

Školy a kurzy

-

Studia a produkce