Hudební skladatel
Skládejte hudbu pro hry
Hudba dodává hře náladu a atmosféru. Herní skladatel hudby má zpravidla za úkol vytvořit ústřední melodii hry.
Dodává hře hloubku a barvu pomocí hudby, která signalizuje jednotlivé děje, například hrozící nebezpečí, oslavuje konec nějaké fáze nebo naznačuje, že se blíží určitá postava a podobně. Kromě toho, že je skvělý hudebník, musí také znát herní mechaniky, pravidla hry a úzce spolupracovat s herními designery.
Hudba: Dokáže skládat i sám reprodukovat hudbu.
Zvukové inženýrství: Umí nahrávat, upravovat, mixovat i masterovat.
Znalost gameplay a platforem: Ví, na kterých místech by měla zaznít jaká hudba a proč, a dokáže o tom diskutovat s herními designery.
Technická zdatnost: Dokáže rozdělit skladbu na moduly a navrhnout pravidla, podle kterých ji bude možné procedurálně spojovat do sebe, aby vznikla dynamická hudba na základě aktuální situace ve hře. Chápe technická omezení enginů a ví, jak do nich integrovat zvukové složky.
Komunikace: Efektivně spolupracuje s designery hry, ostatními audio umělci a programátory.
Uvádíme některé z nástrojů používaných profesionály, ale své dovednosti můžete rozvíjet i s využitím zdarma dostupného softwaru. Na Vytvořte si portfolio pro videohry najdete jejich seznam.
- Software pro úpravu zvuku (Logic Pro, Adobe Audition, Protools, Sound Forge, Cool Edit Pro)
- Herní enginy (Unity, Unreal Engine)
V závislosti na velikosti studia spolupracuje skladatel s audio programátory a zvukovými designery. Může být jen jedinou osobou zodpovědnou za složení hudby, nebo být členem početného týmu.
„Creatooooolalalalala…“
Neporadíme vám, jak získat schopnosti hudebního skladatele, ale získat práci jako herní skladatel můžete, když budete mít dostatečně variabilní a kvalitní portfolio a budete aktivně nabízet své služby herním týmům. Vzhledem k tomu, že vaše práce bude externí, můžete oslovit stovky týmů a pracovat na projektu kdekoliv na celém světě. Často se můžete prosadit i jako skladatel, který tvoří hudbu do marketingových materiálů – trailerů, teaserů atd. Ideální je, pokud jste schopen pracovat i jako zvukový designer, protože pro mnoho (zejména malých) týmů je kombinace hudebník a zvukař ideální kombinace.
Vzdělání:
Každopádně studujte hudbu!
Vytvořte si portfolio:
Začněte skládat a nahrávat; pište vlastní původní skladby a přepisujte již existující hudbu ve hrách, nahrávejte ji a sdílejte s ostatními. Tím se hodně naučíte. A můžete si vytvořit portfolio, které udělá dojem u přijímacího pohovoru na univerzitu nebo na pracovní pozici.
Začněte s moddingem (modifikacemi čili úpravami her):
Nahrávejte vlastní hudbu a ruchy ke hrám, které hrajete. Sdílejte je v herních a hudebních on-line komunitách.
Navažte kontakt s herní komunitou:
Připojte se do fór, účastněte se akcí a soutěží. Už během studia se o své hudební znalosti dělte s indie developery a „sbírejte body“ za hry, které se budou počítat mezi vaše pracovní zkušenosti, až budete připraveni začít pracovat.
Pozice zvukového designera nebo audio programátora v herním průmyslu. Případně mix zvuku nebo hudební editor ve filmu a TV či zvukový designer nebo skladatel v animaci.