Herní analytik
Hledejte slabá i silná místa hry a vylepšujte
Z informací a dat o aktivitě hráčů ve hře zjišťuje souvislosti mezi zvýšením a snížením zájmu hráčů o jednotlivé herní prvky a části hry. Pak spolu s designery navrhuje zlepšení.
Jeho místo je v týmech, které vyvíjejí hry jako servis, často s obchodním modelem free to play.
Matematika, statistika: Dokáže pracovat se složitými matematickými vzorci.
Databáze: Orientuje se v obrovské databází čísel a dat. Umí informace filtrovat, třídit a řadit.
Herní design a fungování hry: Rozumí herním mechanikám, systémům a pravidlům. Dokáže navrhnout, jak se dá jejich používání kvantifikovat a hodnotit pomocí sbíraných dat.
Přehled o herním průmyslu: Má širokou znalost her, herních žánrů, herních platforem – včetně počtu hráčů, prodaných kusů a dalších statistických dat.
Hypotézy: Na základě sbíraných dat dokáže definovat teze a doporučit změny v designu hry. Po změnách je schopen na základě sbíraných dat tezi potvrdit nebo odmítnout.
Analýza: Na základě nasbíraných dat dokáže vydedukovat možné problémy a upozornit na slabá místa, která by mohla způsobovat potíže.
Obvykle spolupracuje s designery, marketingem a napřímo také s producentem.
Cesta do vývojového týmu na pozici začínajícího herního analytika může vést z akademických kruhů (matematika, psychologie nebo sociologie) nebo z herní žurnalistiky. Zkušený analytik z jiného odvětví se může po pochopení herního průmyslu a herního designu stát špičkovým herním analytikem.
Rozhlédněte se mimo herní průmysl:
Big data analyst nebo BI analyst je velmi žádaná profese ve většině obchodních odvětví.
Hrajte a zkoumejte hry:
Hrajte hodně her. Přemýšlejte u nich o jejich designu. Analyzujte podrobně různé hry. Zkoumejte data, která jsou k nim k dispozici – počty hráčů, počty prodaných kopií. Hledejte souvislosti.
Networking:
Seznamujte se s lidmi z herního průmyslu – účastněte se akcí, včetně konferencí a výstav. Seznamte se s profesionály a ptejte se jich na jejich práci, přičemž projevujte svůj zájem o obor i jeho znalosti, a zkuste s těmito lidmi zůstat v kontaktu. Zjistěte, jak na to, na Jak na networking.